Gratis verzending vanaf €35,-
Unieke producten
Milieuvriendelijk, hoogste kwaliteit
Professioneel advies: 085 - 743 03 12

Generatie Z & vega(n) insights

9/11/19

Hoe denkt generatie Z over het eten van vlees? Daar dook Food Service Instituut Nederland o.a. in met Shoppermonitor 2020.

Generatie Z is hierin opgedeeld in 3 groepen:
1. Thuiswonenden die hun keuze laten bepalen door hun ouders.
2. Studerenden die het lastig vinden om hun eetpatroon om te gooien.
3. (net) Werkenden die de beleving en smaak van vleesvervangers nog niet voldoende vinden.

Duurzaamheid speelt vaak een belangrijke rol om (een dagje) geen vlees te eten. Met name de hoger opgeleide werkenden denken dat vegan junkfood de standaard wordt.

FSIN schrijft verder:
“De rappe groeitrend van vleesvervangers is interessant: deze bezitten de potentie om gezond eten aan duurzaamheid te koppelen. Wie in staat is een vernieuwend product op de markt te brengen dat goed is voor de consument én voor het milieu en bovendien als smaakvol wordt ervaren, slaat meerdere vliegen in één klap.”

Het volledige rapport staat op de site van FSIN

Floor Buitelaar

Oprichter

E-mail ons

Floreer Consultancy